Медиите в САЩ отделят най-много време за нападки срещу Тръмп
Сара Сандърс, помощник на прессекретаря на Белия дом, по време на последния брифинг остро разкритикува американските телевизионни канали, които губят прекалено много ефирно време за нападки срещу президента на САЩ Доналд Тръмп и фалшиви новини за Русия. „Мисля, че президентът би искал да отделяме много повече внимание на законодателните новини от деня. Вижте отчетите през последния месец за разпределянето на ефирното време на основните канали. Те са отделили една минута във вечерната емисия на данъчната реформа, три минути на инфраструктурата, пет минути на икономиката и работните места, 17 минути за здравеопазването и 353 минути на атаки срещу президента и лъжливи разсъждения за Русия“, заяви Сандърс, осланяйки се на публикуваните само преди дни данни на компанията Media Research Center.
„Това са цифри и цифрите не лъжат. Приоритетите на средствата за масова информация не съвпадат с приоритетите на останалата Америка, добави Сандърс. – Днес нашата икономика расте. Фондовият пазар нарасна. Безработицата се снижава. Появиха се отново свободни работни места. И ИДИЛ обърна в бяг. Америка печели и за това ние всеки път се опитваме да говорим. Но вие през цялото време игнорирате тези теми“.
Компанията Media Research Center направи проучване на вечерните емисии на телевизиите за периода от 17 май до 20 юни. През това време информациите за разследвания, касаещи Русия, в три телевизионни компании са отнели от ефирното време 353 минути. ABC, NBC и CBS при това са посветили на темата за глобалното затопляне на Земята 47 минути, на противодействието на тероризма – 29 минути, а за реформата в системата на медицинското застраховане в САЩ – 17 минути.
В явни аутсайдери са се превърнали актуални за страната въпроси като състоянието на икономиката и трудовия пазар, новата политика по отношение на Куба, международната търговия. И на трите теми е отделено по пет минути. Войната в Афганистан е отнела 4 минути, а разходите за възстановяване на инфраструктурата на Съединените щати – 3 минути. Проучените телекомпании за отчетния период са отделили за реформата в данъчната система само една минута.
През май изследователската компания направи извода, че CNN посвещава почти цялото си ефирно време, за да критикува администрацията на Тръмп.