Каква е тенденцията в туризма спрямо плачещи малчугани
Годишната почивка, вечерята в ресторант или презокеанският полет могат да бъдат неособено приятни по една много проста причина: шумът и безпокойството, причинени от ревящи и тичащи наоколо малчугани.
Разбира се, никой не е против самите деца и естествените им реакции, но пък всеки си е платил, за да има своя комфорт и да не се буди посред нощ от детски плач. Тук не става дума за дискриминация, а за право на избор. Около тези разсъждения се върти един от налагащите се трендове в туризма: да има хотели, цели курорти, ресторанти и дори самолети, в които семействата с малки деца да не са добре дошли.
За заетите в туристическия бранш тези наблюдения не са нови: такива изисквания имат обикновено 40-50-годишните, които държат на спокойния си традиционен неделен обяд навън и на пълния релакс през ваканцията. Те дори са готови да платят повече за това! Някои от тях нямат деца, а останалите искат просто да си починат от своите и търсят варианти за уединение. За тях се грижат туроператори, които се специализират в предлагане на настаняване само за възрастни. Някои авиокомпании – като Върджин на Ричард Брансън, Чайна Еърлайнс и Еър Ню Зилънд – имат ако не специални полети, то поне цели сектори в самолетите, които са изолирани за семейства с деца. Те са с повече пространство и удобства и дори кътове за игри и забавления.
В Щатите – като извинение за безпокойството, което евентуално малките деца ще причинят по време на дългия полет на седящите в съседство, е популярно подаването на торбичка с малко внимание: дъвка, шоколад, слушалки. В бележка от името на детето пише примерно: „Здравейте, аз съм Меган и скоро ще стана на годинка. Това е първият ми полет, затова моля да проявите разбиране, ако се уплаша и заплача“.