Нова постановка на Борислав Петранов впечатли софийската публика
Отлична изява на диригента Цанислав Петков и сопраното Пламена Гиргинова
Успешна комбинация на моцартов концерт и театър. На такова необичайно за българската сцена представление станахме свидетели в Парк-театър Борисова градина под режисурата на Борислав Петранов и диригентството на Цанислав Петков. Пиесата „Веберови“ на Феликс Митерер представя част от домашния живот на Волфганг Амадеус Моцарт в семейството на съпругата му Констанца, по баща Вебер.
В действието логично бяха преплетени множество инструментални и вокални произведения на гениалния композитор, изпълнени от състав на Софийската филхармония и солистката Пламена Гиргинова. Артистите Явор Борисов, Елена Атанасова, Деница Даринова, Анджелика Джамбазова, пресъздаващи образите на съпругата на Моцарт, нейните сестри и майка им, се справиха перфектно със задачата почти единствено с глас и при липса на декори да постигнат динамика и чувство за наситено действие. Съчетанието с оригиналната музика на композитора ни пренесе успешно в края на ХVIII в., когато се развива сюжетът на пиесата, завършваща с физическата смърт на Моцарт.
Оригиналният и изключително интересен драматургичен текст на Митерер вече е издаден и в отделна книга на български език в превод на Борислав Петранов. Това, че режисьорът на пиесата е и неин преводач, определено е допринесло за намирането на акцентите в синтетичния музикално-драматичен спектакъл. Специално трябва да се отбележи представянето на младия диригент Петков, който дава заявка за сериозно присъствие на класическата сцена, както и подборът на произведенията от страна на ръководителя на Филхармонията маестро Найден Тодоров.
Бурни аплодисменти предизвика сопраното Пламена Гиргинова след всяко от изпълненията си и особено след прочутата и много предизвикателна ария на Царицата на нощта от „Вълшебната флейта“. Впечатляващ е и артистичният талант на младата оперна певица, която партнираше напълно равностойно на драматичните актьори. А преходът между виртуозните арии на Моцарт и сценичната реч никак не е лесен...
Чест прави на Столичната община, че включи това представление в календара на културните си събития. Спектакълът наистина стана събитие и напълно заслужено събра много публика, въпреки августовското опустяване на София.