Пет начина да превключите на работен режим след отпуската
Почивните дни, отпуската и празниците никога не достигат. И първият работен ден се превръща в кошмар. Иска ти се да си поговориш с колегите, да пийнеш кафе, да полегнеш на обяд, а ангажиментите се трупат.
Затова ви предлагаме пет изпробвани метода, които ще ви помогнат да се съсредоточите:
1. Масажирайте „третото око“
Тази вълшебна точка се намира между веждите. Натиснете я с края на пръстите 3-4 пъти и направете няколко дълбоки вдишвания през няколко часа. „Третото око“ е свързано с хипофизата и ендокринната система. Масажирането на тази точка стимулира паметта, намалява стреса и помага да се концентрирате.
2. Хапнете тиквени семки
Тиквените семки могат да обезпечат денонощната доза от цинк, необходима на човека за подобряване на паметта и мисловния процес. Тези семки съдържат освен това омега-3, които идеално подхранват мозъка. Ако не обичате тиквени семки, хапнете каквито и да било ядки. Те също са богати на омега-3 мастни киселини.
3. Риба на закуска
Още от деца ни увещаваха, че ако ядем риба, ще станем по-умни. И това действително е така. В рибата също се съдържат незаменимите мастни киселини, както и фосфор. Сандвич от пълнозърнест хляб с риба ще ви осигури сила, енергия, а мозъкът ви ще бъде зареден с полезни вещества. Така по-лесно ще се справите с превключването на работен режим.
4. Направете дихателни упражнения
Дълбокото бавно дишане ще ви помогне да се съсредоточите и успокоите. Това ще ви е особено необходимо, ако ви предстои съвещание, презентация или делова среща. Дълбокото дишане насища мозъка с кислород и подобрява паметта. Вдишвайте и бройте до шест, задържайте дишането, като броите до две, бавно издишвайте, като броите до девет. Само след няколко секунди ще почувствате, че мозъкът ви се събужда, стресът изчезва, а на негово място идва спокойствието и увереността.
5. Разгледайте снимки на мили животни
Японски учени доказаха, че гледането на снимки на мили животни (котенца, кученца и т.н.) помага на хората да се съсредоточат и да влязат в работен ритъм. Те започват да се отнасят към служебните си ангажименти по-сериозно и отговорно.