Екобио – мантрата на ХХI в.
В средата на миналия век науката, с решаващата роля на генното инженерство и „голямата” химия, преодоля проблема с прехраната. Десетилетия по-късно обаче заедно с ръста на алергиите и другите „болести на цивилизацията” се появи въпросът „какво ядем?”.
Вече идва времето и за следващия - ако избягваш консерванти, оцветители, ароматизатори и т.н. химически вещества в храната, защо да ги доставяш в организма си през кожата? Еднозначен отговор дава прохождащият сектор на екобиокозметиката. Но как да я разпознаем?
„За потребителя основният ориентир е цената, казва д-р Луиджи Миори от Planter’s, единствената компания в света с два сертификата за този вид продукция. Не е реалистично да си мислиш, че с 4 лева си купил натурална козметика. Ако си представим една стълбица, на първото стъпало е евтината, „натурална” козметика на синтетично-химична основа и добавен някакъв екстракт.
На много по-високо ниво е истинската натурална козметика, само с естествени екстракти, а на върха е екобиокозметиката, защото правилата там са железни и гарантирани от сертифициращите органи – ECOCERT, COSMOS, ICEA, NaturLabel.
Био означава истински, а днешният потребител е особено чувствителен към сигурността на всеки продукт. „Голямо предизвикателство е да отговориш на очакванията – кремът да хидратира и да попива добре, да има хубав аромат – може би не силен, но в никакъв случай химически - твърди търговският директор на Planter’s Микеле Киеркати. - Много е трудно да се убеди потребителят, че един козметичен екобиопродукт, освен че е натурален, е и 100% ефикасен. Че изписаното на етикета е реално и има смисъл да дадеш повече пари.”
Но новото носи както очарование, така и риск, казва д-р Миори. А девизът „Обичай себе си, обичай природата” на езика на екобиокозметиката означава – „не” на ГМО, на радиационната обработка, на продуктите от животински произход (с изключение на меда, прополиса и пчелния восък), на консервантите, алкохола, парфюмите, оцветителите. Сертификатът гарантира освен 100% активни растителни съставки също изцяло биоразградими опаковки.
Българският партньор на Planter’s – Софарма, вярва, че постепенно културата на потребление, особено сред младите, ориентирани към философията на здравословния живот, хора, ще се променя. И все повече от тях ще правят информиран избор между външния ефект на химическата козметика и истинската грижа за здравата кожа, наречена екобиокозметика.